Cummins 6CTA8.3-GM155 Marine Auxiliary Engine
General data of Cummins 6CTA8.3-GM155 Marine Auxiliary Engine
Engine ModelCummins 6CTA8.3-GM155
Type6 cylinder in line
Displacement 8.3 L
Bore&Stroke 114×135 mm
Dry Weight 702 KG
Dimension (L*W*H)
Center of gravity from front face of block 541 mm
Center of gravity above crankshaft centerline 163 mm
Technical data of Cummins 6CTA8.3-GM155 Marine Auxiliary Engine
Aspiration Turbocharged & Water-Air Intercooled
Fuel System PB Pump / GAC Governor Regulation 3%
Coolant liquid capacity-engine only 12.3 litre
Low Idle speed 750-850 RPM
Compression ratio
Piston Speed m/sec
Firing Order 1-5-3-6-2-4
Performance Date of Cummins 6CTA8.3-GM155 Marine Auxiliary Engine
Rated Output / Speed 155 KW / 208 HP / 1500 RPM
Standby Output / Speed 170 KW / 228 HP / 1500 RPM
Max torque / speed
Frequency (HZ) 50
Fuel Consumption / rated output 209 g/KW.h
Fuel Consumption / standby output 212 g/KW.h
Capacity: 200 GPM – 2000 GPM
Pressures: 40 – 355 psi
Maximum Working Pressures: 290 to 395 PSI
Speed: 1480,1760, 2900,2980, 3000 RPM
Dynamically Balanced Impeller extends bearing life and ensures smoother operation.
Designed and built as per UL 448 AND NFPA20 for maximum reliability.
Constructed in variety of metallurgies.
Available in 50 Hz and 60 Hz.
Drivers with gear boxes at electric and diesel speeds.
Designed for easy maintenance without interfering with piping.
Open line shaft, water lubricated construction for ease of maintenance.
Self-Venting Design eliminates vapor lock and the need for automatic air release valve
ประตูน้ำเหล็กหล่อ : ลิ้นยกแบบรองลิ้นโลหะ สำหรับงานประปา
CASR IRON GATE VALVE – METAL SEATED FOR WATER SERVICES
MODEL (DN-CI-MS)
TIS 256 PN 6, 10, 16
TIS 432 PN 6, 10, 16
DIN 3352 PN 10, 16
BS 5150 PN 6, 10, 16
BS EN 1171 PN 6, 10, 16
Size DN80-1200 mm.
ประตูน้ำ (Gate Valve) เหล็กหล่อใต้ดิน ชนิดลิ้นยกแบบรองลิ้นโลหะ มอก.256
ประตูน้ำ (Gate Valve) เหล็กหล่อใต้ดิน ชนิดลิ้นยกแบบรองลิ้นโลหะ สำหรับงานประปา มอก.256
วาล์วได้ผลิตและทดสอบตามมาตรฐาน BS 5150 PN10/16/25, BS EN 1171:2002, BS EN 1074-2, TIS 432 PN 6 / 10 / 16 และสอดคล้องกับข้อกำหนดของ MSS-SP-70 class 125 / 250 ใช้งานได้กับทั้งน้ำ, อากาศและไอน้ำ
ตุณลักษณะ
- ตัวเรือนเป็นเหล็กหล่อ
- ปลายประตูน้ำ สามารถเป็นหน้าจาน, เกลียวและปลายเรียบ
- หน้าจานสามารถเจาะให้เข้ากับ ANSI B16.1, ANSI B16.5, BS4504, BS10, BS EN 1092-2, BS 4772, AS2129, DIN, JIS และอื่น ๆ
- เลือกตัวขับได้หลากหลาย ตามที่ต้องการเช่น พวงมาลัย, แป้นประแจขันหรือ cap, พวงมาลัยโซ่, เฟืองตรง, เฟืองดอกจอก, นิวเมติก, ไฮดรอลิก และไฟฟ้า
Fire Pump Controller UL FM standard for Jockey Pump Type
You have decided to reduce the risk of fire damage to your facility by installing a UL, ULC listed fire pump system. Your next decision is which system to purchase.
You want a fire pump that is proven in installations worldwide. Manufactured by an professional with vast experience in the fire protection field. You want complete service to field start-up. You want a
Engine Controller Fire Protection UL FM
Providing Pumping Solutions TONGKE Can Fulfill Your Requirements:
Complete in-house fabrication capabilities
Mechanical-run test capabilities with customer furnished equipment for all NFPA standards
Horizontal models for capacities to 2,500 gpm
Vertical models for capacities to 5,000 gpm
In-line models for capacities to 1,500 gpm
End suction models for capacities to 1,500 gpm
Drives: electric motor or diesel engine
Basic units and packaged systems.